Άσκηση για βελτίωση της ακουστικής μνήμης



 Μία από τις πιο σημαντικές δεξιότητες που πρέπει να ενισχυθεί σε παιδιά με αναπτυξιακές διαταραχές είναι η ακουστική μνήμη.
  Μία δραστηριότητα που μπορούμε να εφαρμόσουμε σε παιδιά προσχολικής αλλά και σχολικής ηλικίας είναι η παρακάτω:

Υλικό που χρειαζόμαστε:

  • εικόνες διαδοχής - σειριοθέτηση εικόνων, όπως για παράδειγμα:

Εμείς είμαστε αυτοί που κρατάμε όλες τις εικόνες και φροντίζουμε να μην τις δει το παιδί. Ξεκινάμε να εξιστορούμε την ιστορία ανά εικόνα και στη συνέχεια ζητάμε από το παιδί να μας πει τι υπάρχει ζωγραφισμένο στην κάθε εικόνα ενώ ταυτόχρονα ανοίγουμε μία μία τις εικόνες που έχει πει.
Με αυτόν τον τρόπο φυσικά βοηθάμε όχι μόνο στην ενίσχυση της ακουστικής προσοχής και μνήμης αλλά και της έκφρασης και της πληροφόρησης μέσω του προφορικού λόγου.

Για τα παιδιά που έχουν πολύ έντονες δυσκολίες δίνουμε μία βοήθεια - καθοδήγηση πριν ξεκινήσουμε τη διήγηση λέγοντάς τους κάποια από τα στοιχεία που θα τους ζητηθούν στο τέλος, π.χ.: "Θέλω να θυμάσαι πώς λένε το αγόρι, τι κάνει το πρωί, τι του ετοίμασε ο μπαμπάς του και τι κάνει στο τέλος".

Πρέπει ωστόσο να είμαστε πολύ προσεκτικοί με την επιλογή των εικόνων! Πρέπει δηλαδή να γνωρίζουμε το επίπεδο του παιδιού και να επιλέξουμε είτε μικρό αριθμό εικόνων είτε μία ιστορία εύκολη σε πλοκή.

Παραλλαγή άσκησης
Αν θέλουμε να ενισχύσουμε τη διήγηση ζητάμε από το παιδί στο τέλος να επαναλάβει την ιστορία.


Σταμπουλάκη Χριστίνα
Λογοθεραπεύτρια
Μέλος του Συλλόγου Επιστημόνων Λογοπαθολόγων Λογοθεραπευτών Ελλάδος
mail: xristinastamboulaki@gmail.com
fb: https://www.facebook.com/logospaiditherapeia

Σχόλια