Μέθοδοι

Οι μέθοδοι προσέγγισης που ακολουθούνται είναι οι εξής:


ΜΑΚΑΤΟΝ

Το πρόγραμμα ΜΑΚΑΤΟΝ είναι ένα ευέλικτο επικοινωνιακό - γλωσσικό πρόγραμμα που υποστηρίζει τις δεξιότητες επικοινωνίας, λόγου και ομιλίας. Βασίζεται στη χρήση νοημάτων ή/και συμβόλων και σε συνδυασμό με τον προφορικό λόγο ενισχύει τη λεκτική επικοινωνία.

Εντατική Αλληλεπίδραση

Το πρόγραμμα Εντατικής Αλληλεπίδρασης είναι μια προσέγγιση στην οποία ο ειδικός είναι η βασική εκπαιδευτική πηγή καθώς χρησιμοποιώντας τις εκφράσεις του προσώπου και τη γλώσσα του σώματος, εμπλέκει τον εκπαιδευόμενο σε μια εξελικτική ακολουθία δραστηριοτήτων κοινωνικής αλληλεπίδρασης.
Οι δραστηριότητες αυτές παρέχουν στο άτομο με επικοινωνιακές και μαθησιακές δυσκολίες τη δυνατότητα να κατακτήσει τις προ - γλωσσικές δεξιότητες της επικοινωνίας, όπως είναι η αλληλεπίδραση με τους άλλους, η εναλλαγή σειράς, η χρήση και κατανόηση των εκφράσεων του προσώπου και το μοίρασμα της προσοχής.

Lidcombe Programme - Πρόγραμμα Πρώιμης Παρέμβασης στον Τραυλισμό

Το πρόγραμμα Lidcombe είναι μία σύγχρονη προσέγγιση στη θεραπεία του τραυλισμού που απευθύνεται σε παιδιά προσχολικής ηλικίας. Εφαρμόζεται από τους γονείς με την παρακολούθηση και κατεύθυνση του λογοθεραπευτή.

PECS (Picture Exchange Communication System/ Σύστημα Επικοινωνίας μέσω ανταλλαγής εικόνων)

Το PECS είναι ένα διεθνώς αναγνωρίσιμο σύστημα επικοινωνίας που βασίζεται στην αναταλλαγή πληροφοριών μέσω εικόνων. Πρόκειται δηλαδή για ένα πρόγραμμα επικοινωνίας που επιτρέπει σε παιδιά και ενήλικες με διαταραχές του αυτιστικού φάσματος και άλλες διαταραχές επικοινωνίας χωρίς λειτουργικό ή κοινωνικά αποδεκτό λόγο, να αρχίσουν να επικοινωνούν.

TEACHH (Treatment and Education of Autistic and Communication Handicapped Children/ Θεραπεία και Εκπαίδευση Παιδιών με Αυτισμό και Διαταραχές Επικοινωνίας)

Αποτελεί ένα πρόγραμμα εναλλακτικής εκπαίδευσης για παιδιά του αυτιστικού φάσματος που ενσωματώνει παρεμβάσεις σε περιβάλλον, ημερήσιο πρόγραμμα και αντικείμενο εργασίας και επικοινωνία.
Τα 4 βασικά στοιχεία του TEACHH είναι:

  1. Η φυσική δόμηση του περιβάλλοντος
  2. Το ατομικό ημερήσιο πρόγραμμα
  3. Το σύστημα ατομικής εργασίας
  4. Η οπτική παρουσίαση των δραστηριοτήτων

SIMATA

Τα SIMATA είναι μία μέθοδος παρέμβασης στην Αναπτυξιακή Λεκτική Δυσπραξία, η οποία διευκολύνει την εκπαίδευση των παιδιών στη σωστή αρθρωτική παργωγή των φωνημάτων.


Κοινωνικές Ιστορίες

Οι κοινωνικές ιστορίες είναι μία προσέγγιση που χρησιμοποιείται για τη διδασκαλία κοινωνικών συμπεριφορών.


Μυολειτουργική Θεραπεία

Η Μυολειτουργική Θεραπεία αφορά τη δομημένη εξατομικευμένη παρέμβαση για την αποκατάσταση της φυσιολογικής στοματικής λειτουργίας.

Σχόλια